William Westerveld Jensen.

- For advokater kan en god LinkedIn-profil være direkte salgsutløsende

- Tiden for lange kommentarer til lovtekster er forbi, ifølge sosiale medier-ekspert fra Wikborg Rein.

Publisert Sist oppdatert

William Westerveld Jensen har siden i fjor sommer vært prosjektleder i Wikborg Rein med ansvar for eksternkommunikasjon.

Han publiserer innhold på firmaets LinkedIn-konto, og har overordnet ansvar for alle Wikborg Reins sosiale medier.

- Ikke klipp og lim!

De fleste av firmaets advokater har også egen profil på LinkedIn. At aktivitet der kan være nyttig, er det ifølge Jensen liten tvil om.

– Vi har sett flere eksempler på at advokaters egen LinkedIn-aktivitet kan være direkte salgsutløsende, sier Jensen.

Han oppfordrer advokater til å gjøre profilen sin nyttig for flere.

- Tiden for lange kommentarer til lovtekster er forbi. Innholdet skal være faglig, men språket bør være tilgjengelig både for de som er ekstra interessert, men også andre. Ikke bare klipp og lim. En sak om eksempelvis GDPR bør man prøve å gjøre interessant for ikke-jurister også, sier Jensen.

- Eierskap til fagfelt

Han oppfordrer advokater til å snakke opp andre, særlig virksomheter du har en interesse av at skal dele sakene dine i sosiale medier.

- Oppfordre advokatene i firmaet til å bruke LinkedIn aktivt, og ta eierskap til et fagfelt, sier Jensen.

Han tillegger at noen advokater alltids vil være mer ivrige enn andre, og at man bare bør være glade for det.

- Prøv likevel å skape balanse slik at alle fagområder blir profilert på sosiale medier. Og dropp «partner»-tittelen i postene, bruk heller mer beskrivende titler som «Kina-ekspert» eller «energi-ekspert» – det gir leserne mer kontekst, fastslår Jensen.


Intervjuet ble gjort tidligere i høst. William Westerveld Jensen har nå sluttet i Wikborg Rein, og begynt som aspirant i Utenriksdepartementet.

Powered by Labrador CMS